Zdrowo jem, więcej wiem
Treść
Klasy I-III przystąpiły do 13 edycji ogólnopolskiego projektu edukacji zdrowotnej ,,Zdrowo jem ,więcej wiem!”
Projekt objęła honorowym patronatem Pierwsza Dama Agata Kornhauser-Duda.
Cele projektu:
Głównym celem projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych.
Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej.
Staramy się również informować rodziców, od których zależy całokształt stylu życia rodziny i przekonanie ich, że warto zadbać o zdrowe odżywianie i regularną aktywność fizyczną.
Etap wiosenny poświęcony jest tematyce śniadań oraz przeciwdziałaniu marnowania żywności. Śniadanie jest podstawowym posiłkiem w ciągu dnia. Ma ono ogromne znaczenie dla prawidłowej pracy organizmu dziecka podczas całego dnia w szkole. Codzienne wybory (rodziców, a także dzieci) produktów spożywanych na śniadanie mają wpływ na zdrowie dzieci, ich sprawność intelektualną oraz fizyczną.
Zespoły mają do wykonania sześć zadań:
• Lekcja: Stawiam na śniadanie
• Konkurs: Najlepszy zestaw na śniadanie
• Lekcja: Nie marnujemy żywności
• Konkurs: Nie marnujemy żywności
• Forum: Bez śniadania nie ma nauczania
• Dzielimy się wiedzą: Śniadania, nie marnujemy żywności
Zespoły klasowe zrealizowały już dwa zadania:
Zajęcia: Stawiam na śniadanie. Praca polegała na przeprowadzeniu zajęć edukacyjnych i przekazaniu dzieciom wiedzy na temat zależności między sposobem odżywiania i aktywnością fizyczną, a stanem zdrowia i samopoczuciem. Zdobyta wiedza ma przyczynić się do uczenia dzieci odpowiedzialności za własne zdrowie.
Konkurs: Najlepszy zestaw na śniadanie. Zadaniem uczniów było przygotowanie zdrowego śniadania podczas zajęć praktycznych, a następnie wykonanie rysunku z opisem zdrowego pierwszego i drugiego śniadania dla ucznia.
Dalsze działania będą prowadzone do maja. Raporty z działań zostaną przesłane do maja. Najlepiej przeprowadzone zajęcia, raportowane przez uczestników projektu, nagrodzi komisja konkursowa.
Powodzenia!