Wydarzenia

2016-06-20

Szkolna wycieczka - wystawa klocków Lego i wyjazd na Czantorię.

Administrator

14 czerwca uczniowie naszej szkoły wraz z wychowawcami udali się na szkolną wycieczkę do Bielska Białej na wystawę klocków Lego, a następnie do Ustronia.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania wystawy klocków Lego w bielskiej Galerii Gemini Park. Dzieci z dużym zaciekawieniem oglądały wystawę. Precyzja konstrukcji z tak małych klocków różnych budowli, pojazdów, statków oraz postaci wzbudziła wielkie zainteresowanie. Największą frajdą był kącik zabaw, pełen kolorowych klocków, gdzie można było tworzyć własne konstrukcje. Na wystawie tej mogliśmy zobaczyć najsłynniejsze budowle świata, m.in. wieżę Eiffla, Taj Mahal, starożytne Forum Romanum, Statuę Wolności czy nasz Stadion Narodowy. Ale nie tylko mieliśmy okazję poznać zabytki światowej architektury. Mogliśmy  również przenieść się do świata filmów i bajek. Zobaczyliśmy eksponaty z „Gwiezdnych Wojen” (w tym 2-metrową postać samego Vader’a) , „Harry’ego Pottera”,  „Simpsonów” czy „ Doliny Muminków”. A to wszystko wykonane z niezliczonej ilości klocków Lego! Niemałym zaskoczeniem była dla nas klockowa figura Roberta Lewandowskiego, z którym każdy z nas chciał mieć zdjęcie. Niemniejszym zainteresowaniem cieszyła się  także rekonstrukcja statku „Titanic”.  W trakcie naszego pobytu na wystawie, obejrzeliśmy film edukacyjny, z którego dowiedzieliśmy się m.in. jak działają bankomaty, i jak są wykorzystywane klocki Lego w różnych dziedzinach życia. Następnie wyruszyliśmy do Ustronia, gdzie mieliśmy zaplanowany wyjazd na Czantorię i podziwianie pięknych widoków. Wielką frajdę sprawił nam wyjazd kolejką krzesełkową na szczyt góry (995 m.npm). Zmęczeni ale szczęśliwi wróciliśmy do domów.